Het doel van een Elevator pitch is om in heel korte tijd mensen geïnteresseerd te maken. Deze interesse kan bijvoorbeeld leiden tot een afspraak of bestelling.

Je start de pitch met een teaser, heet ook wel een pakkende openingszin, om direct de aandacht te trekken. Daarna vertel je wat ertoe geleid heeft dat je voor je product gekozen hebt. Tenslotte verkoop je je product door alle positieve kanten ervan te belichten. Vergeet hierbij niet om het op een persoonlijke manier te brengen in plaats van een commercieel reclamespotje-achtig.

Enkele andere tips om in het achterhoofd te houden zijn:

  1. Spreek mensen direct aan; “Hallo meneer daar met die blauwe blazer.”
  2. Houd oogcontact met degene met wie je spreekt of als je voor een groep staat, kijk voldoende alle richtingen van de zaal op.
  3. Zorg ervoor dat het geen ingestudeerd stukje lijkt. Natuurlijk ben je voorbereid, maar het moet niet lijken alsof je een boodschappenlijstje aan het opdreunen bent.
  4. Een beetje opscheppen is prima, maar de waarheid verdraaien (liegen) is niet acceptabel.
  5. Wees concreet; maak duidelijk wat je wilt.
  6. Probeer zoveel mogelijk het woordje ‘uhm’ te vermijden. Dit kan onzeker overkomen.
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Wij maken gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken om de website te laten functioneren, te kunnen analyseren en uw gebruikservaring te optimaliseren. Door verder gebruik te maken van de website gaat u akkoord met de plaatsing van cookies. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Lees meer